Klemenča jama in Strelovec

Razgibana pot na Klemenčo jamo in Strelovec vas bo navdušila s pogledi na Logarsko dolino in osupljivim, najdebelejšim macesnom v Sloveniji.

Koča na Klemenči jami leži na razgledni Klemenškovi planini, kjer se spogleduje z mogočnimi vrhovi in ostenji nad znamenito Logarsko dolino. Najlepši je pogled proti jugu, kjer nad planino opazimo mogočno Ojstrico. V bližini koče, slabih deset minut hoje proti Strelovcu in Krofički, leži najdebelejši macesen v Sloveniji. Obseg na višini 130 cm znaša kar 464 cm, premer pa 147 cm.

Od skrivnostnega predora do najdebelejšega macesna v Sloveniji

S parkirišča se usmerimo na gozdno cesto v smeri Klemenče jame. Po nekaj minutah hoje se levo odcepi široka pot h Klemenči jami. Kar precej strma pot nas kmalu pripelje na strma pobočja, kjer s pomočjo jeklenice prečimo rahlo izpostavljeno grapo. Pot, ki se še naprej vzpenja, pride do mesta, kjer nam stena zapre pot. Pred seboj zagledamo jamo, nad katero je markacija, ki nas usmeri vanjo. Jama jer pravzaprav lepo narejen predor, po katerem nadaljujemo.

V predoru se oprimemo jeklenice, ki jo sicer bolj potrebujemo pri sestopu kot pri vzponu. Na drugi strani po široki poti v rahlem vzponu prečimo izpostavljeno polico. Pot naprej se skrije v gozd in se še naprej vzpenja po strmih pobočjih, ki so v mokrem nevarna za zdrs, zato posebna predvidnost ni odveč.

Preko mostička prečimo grapo, nato krenemo na manj strm del poti, kjer se  priključi pot od Doma planincev. Nadaljujemo rahlo navzgor po široki poti, ki  kmalu pripelje iz gozda. Sledi le še krajši vzpon po travnatem pobočju do Koče na Klemenči jami.

Streljaj od koče leži najdebelejši macesen v Sloveniji. Usmerimo se levo v gozd, kjer sledimo oznakam za macesen, do katerega je manj kot 10 minut hoje. Do macesna je manj kot deset minut hoje po gozdu.

Na Strelovec

Mimo Koče na Klemenči jami lahko nadaljujemo proti Strelovcu. Pot je dobro označena, lahka in zanimiva. Sprva hodimo po gozdu, ki ga proti vrhu prekinjajo pašniki in barvite planinske trate. Vrh je odprt in zaradi obrobne lege zelo razgleden.

Ključne informacije – Klemenča jama in Strelovec

IZHODIŠČE IN DOSTOP: ): Dom Planincev v Logarski dolini (830 nmv) ali  Eko hiša Na razpotju (780 nmv). Zapeljemo se v Solčavo (do sem iz smeri Celje, čez Kranjski Rak, Pavličevo sedlo ali iz Črne na Koroškem) in naprej proti Logarski dolini. Zavijemo levo proti Logarski dolini (plačilo pristojbine za KP Logarska dolina) in se peljemo po cesti do oznak za Kočo na Klemenči jami. Parkiramo na parkirišču v bližini Eko hiše Na razpotju (pred penzionom je dovoljeno parkiranje le gostom) ali se peljemo 200 m dalje do Doma planincev, kjer parkiramo in se odpravimo na pot.

KONČNA TOČKA: Koča na Klemenči jami (1208 nmv), Strelovec (1763 nmv)

TEŽAVNOST: delno zahtevna označena pot

VIŠINSKA RAZLIKA: 920 m

PREDVIDEN ČAS HOJE: 2 uri 30 min

PRIPOROČENA OPREMA: Pohodni čevlji,  pozimi pa dereze, čelada

KULINARIKA NA/OB POTI: V Koči na Klemenči jami vas bodo razvajali z jedmi na žlico in domačimi zavitki. Eko Hiša na Razpotju

ZNAMENITOSTI IN DOŽIVETJA OB POTI/V BLIŽINI: Logarska dolina, od koče na Klemenči jami nadaljujemo  do najdebelejšega macesna v Sloveniji. Usmerimo se levo v gozd, kjer sledimo oznakam za macesen, do katerega je manj kot 10 minut hoje.

NASTANITVE V BLIŽINI: Koča na Klemenči jami

• Maraton Savinja

8. JUNIJ 2024, MOZIRJE – tradicionalna tekaška prireditev Maraton Savinja […]

• Hiška Osojnik

Hiška kjer se čas ustavi in stres izpuhti.

• Solčavski dnevi

28.- 30. JULIJ  2023, SOLČAVA – turistično doživetje Solčavskega, razstave, delavnice, […]