Zgornja Savinjska Dolina

Pešpot ob Savinji

Stopite na pot Ob Savinji in se sprehodite med etnološkimi zanimivostmi Ljubnega.

Etno potepanje na Ljubnem

Pot pričnete pri Parku borcev za severno mejo v Lokah na Ljubnem, nato prečkate Delov most in nadaljujete levo po novo urejeni makadamski pešpoti ob toku reke Savinje navzgor, do Kampa Loka. V bližini kampa boste naleteli na poplavna kamna, ki označujeta višino gladine reke Savinje ob dveh večjih poplavah (leta 1730 in leta 1990). Pot nadaljujte naprej pod mostom, mimo nove Bosonoge poti, do prireditvenega prostora Vrbje.  Tam stojita Preužitkarska hiša, mini muzej na prostem, in Flosarska koliba. Pot nato vodi mimo Budnove žage oz. kampa Na otoku, Ribiškega doma, do Kolenčevega jeza, nato čez Trbiški most v bližini Gostišča Kegljišče.

Sprva po asfaltni, nato po makadamski cesti se od mostu sprehodite desno naprej, sledite oznakam TK Loger. V približno 15—20 minutah boste prišli do turistične kmetije Loger, kjer lahko na vzpetini tik ob turistični kmetiji opazujete zanimiv prostor »Križev pot«. Nadaljujte po cesti do znamenite žganice apna pri Atelšku. Zgolj z nekaj sreče boste na tem mestu, pod Atelškovim mostom, ki je hkrati vstopna točka za kajak in raft spuste, lahko spremljali nadobudne navdušence vodnih športov pri pripravi na spust.

Do Trbiškega mostu se vrnete po isti poti, nato pa, namesto levo čez most, nadaljujte naravnost do senčnega zaselka Trbiž. Kjer se asfalt konča, boste opazili izvir pitne vode. Odžejajte se in pot nadaljujte levo po makadamski poti navzgor v gozd. Prišli boste do križišča, kjer se spustite levo po asfaltni cesti navzdol. Na poti boste opazili številne klopi, na katerih si lahko nekoliko odpočijete in uživate v lepih razgledih. Po približno 15 minutah boste prispeli do Skakalnega centra Savina, ki je prizorišče vsakoletne tekme za svetovni pokal v ženskih smučarskih skokih.

V center kraja se vrnite preko brvi čez Savinjo do Prireditvenega prostora Vrbje, ali pa nadaljujete naravnost po cesti do križišča z regionalno cesto in desno nazaj do Parka borcev.

Pot lahko po želji podaljšate za 10 km.

Ključne informacije – pešpot Ob Savinji

IZHODIŠČE IN DOSTOP: Park borcev za severno mejo / 50 m od BS Petrol Ljubno
 KONČNA TOČKA: Park borcev za Severno mejo (430nmv)
 TEŽAVNOST: lahka pot
 VIŠINSKA RAZLIKA: 100 m
 PREDVIDEN ČAS HOJE: 1,5 ure (krajša pot)
 PRIPOROČENA OPREMA: /
 KULINARIKA NA/OB POTI: Gostišče in Hostel Pevc, Bar Ledenica, Okrepčevalnica Ribiški dom, Gostišče Kegljišče, Turistična kmetija Loger, Gostišče Pevc
 ZNAMENITOSTI IN DOŽIVETJA OB POTI/V BLIŽINI: Flosarska zbirka, reka Savinja, poplavna kamna, prireditveni prostor Vrbje, čutna pot, Preužitkarska hiša (nepremična kult. dediščina), Flosarska koliba, muzej na prostem – skorjevka, drča, Budnova žaga (nepremična kult. dediščina), Ribiški dom, Žganica apna (nepremična kult. dediščina), vstopna točka za raft in kajak, izvir pitne vode Trbiž, Skakalni center Savina
 NASTANITVE V BLIŽINI: Hostel Pevc, Hotel Planinka, Kamp »Na otoku«, Kamp Loka, Gostišče Kegljišče, TK Loger

Pot lahko po želji podaljšate za 10 km. Namesto nazaj do Parka borcev, se usmerite proti centru kraja in zavijete pri leseni tabli “Tenis Plaznik”  čez manjši most po lokalni cesti navzgor proti zaselku Juvanje. Skozi Juvanje boste prišli v Okonino (100 m je potrebno prehoditi ob regionalni cesti – previdno!) in čez Okoninsko brv v Meliše, od tam pa čez slikovito, nekdaj hmeljsko polje do Radmirja in skozi Radmirsko polje nazaj do Ljubnega.

Daljša varianta je dolga 20 km (skakalnice – Radmirsko polje – Meliše – Okoninska brv – Okonina – Juvanje – Ljubno), predviden čas hoje je 3 ure. Relacija poti: skakalnice – naprej čez Radmirsko polje – Meliše – Okoninska brv – Okonina – Juvanje – Ljubno.