Pot po Golteh

Imamo recept za super poletni dan! Pustite, da vas navduši razgledna in osvežujoča Pot po Golteh. Na izhodišče (1410 m), vas pripelje panoramska nihalka.

Pot po Krajinskem parku Golte z razgledi na Kamniško-Savinjske Alpe

Do Krajinskega parka Golte se vzpenja nihalka, ki prihrani kar nekaj energije za potepanja po zanimivi planini. Na poti naletimo na več zanimivosti: jezero s pogledi na Kamniško-Savinjske Alpe, jezerca, jama Ledenica, Alpski vrt.

Ključne informacije – Pot po Golteh

IZHODIŠČE IN DOSTOP: ): Hotel Golte oz. Hotel Montis (1410 nmv), Mozirje. Iz Mozirja zavijte v krožišču v smeri žičnice Golte. Cesti sledite do naslednjega križišča, kjer ponovno zavijete v smeri Golte (levo). Cesta pripelje do tretjega križišča enosmerne ceste, kjer zavijete desno v vasi Žekovec. Pripeljete se do žičnice na Golte. Kupite karto in se odpeljite z nihalko do hotela na Golteh. Do izhodišča lahko dostopate tudi z avtomobilom.

KONČNA TOČKA: Hotel Golte (Hotel Montis )(1410 nmv)

TEŽAVNOST: lahka označena krožna pot

VIŠINSKA RAZLIKA NA POTI: 400 m

PREDVIDEN ČAS HOJE: 2 uri 30 min

PRIPOROČENA OPREMA: Palice in primerna planinska obutev

KULINARIKA NA/OB POTI: Koča na Treh plotih, Stari Stani, Hotel Montis

ZNAMENITOSTI IN DOŽIVETJA OB POTI/V BLIŽINI: Krajinski park Golte, Spomenik NOB, Medvedjak, jezero pri Koči na Treh plotih, Stari Stani, Jezerca, Ledenica, Alpski vrt

NASTANITVE V BLIŽINI: Hotel Montis, Apartmaji Montis, Apartmaji Jakop

Opis poti – Pot po Golteh

Nekaj korakov od Hotela Golte poiščite smerokaz  ‘‘Pot po Golteh”. Prečkajte pašno ograjo in umetno narejen hudournik. Sledite kolovozu, ki pripelje do gozdne ceste. Cesta po nekaj korakih zavije desno in se začne strmo vzpenjati. Na vrhu se cesta ostro usmeri v levo. Po cesti nadaljujte do razpotja, ki leži nekoliko pred začetkom trosedežnice. Nadaljujte po spodnji poti, ki kmalu za sedežnico zavije levo in se začne vzpenjati. Med vzponom boste naleteli na spomenik NOB.

Nadaljujte desno in po kratkem vzponu boste prispeli na razgleden vrh Medvedjak, do katerega pelje trosedežnica. Svoje potepanje nadaljujte po razglednem grebenu, ki se začne spuščati. Prispeli boste do umetnega jezera, ob katerem stoji koča Trije ploti. To je pravo mesto za fotografiranje

Razgledi in poletna svežina

Nadaljujte na manjši hribček, na vrhu katerega zavijete levo na brezpotje. Presenetila vas bo prijetna klop z lepim razgledom. Tudi tukaj fotoaparat ne bo odveč. Nadaljujete desno navzdol po zelo slabo vidni stezici. Kmalu naletite na kolovoz, ki pripelje do pastirske koče Stari stani.

Usmerite se ostro desno čez pašno ograjo. Po nekaj korakih hoje se pot usmeri levo navzdol na stezico, ki skozi redek gozd pripelje do električnih drogov, kjer nadaljujete po travniku navzgor. Pot nato vodi na travnat kolovoz, ki ga kmalu zapustimo. Oznake usmerijo levo navzgor in pot po krajšem vzponu pripelje do klopice pri jezercih. Spustite se do jezerca in nadaljujete rahlo desno. Krenite levo na pot, ki poteka po manjši jasi sredi gozda. Pot se nato kmalu spremeni v kolovoz, ki po krajšem spustu pripelje na razpotje. Nadaljujte levo po širšem kolovozu do planine.

Jama Ledenica in Alpski vrt

Na mestu, kjer planina naredi ovinek so oznake za Mozirsko kočo. Tam se spustite ostro desno navzdol. Pred kočo na planini pot zavije levo in se začne spuščati. Spustite se po kolovozu, dokler se pot po Golteh ne usmeri desno. Po nekaj korakih pridete do Ledenice. Pot se nato ponovno priključi kolovozu in pripelje do kapelice, ki leži nedaleč od Mozirske koče. Pri kapelici zavijte levo in po krajšem spustu boste prispeli  do koče. Od koče nadaljujte po cesti (nazaj), ki po krajšem vzponu pripelje do Alpskega vrta.

Nadaljujte pot po cesti mimo Alpskega vrta do hotela Montis (Golte) in zgornje postaje nihalke. Od vrta do hotela je deset minut hoje po cesti, ki se le rahlo vzpenja. Krožna pot pripelje do izhodišča.