Šmihelska pot

Šmihelska pot vodi do Krajinskega parka Golte.

Ključne informacije – Šmihelska pot

IZHODIŠČE IN DOSTOP: Osnovna šola v Šmihelu (762,6 mnv). Do izhodišča se po glavni cesti pripeljemo iz Mozirja. Sledimo oznakam za Šmihel. Parkirate lahko pri Baza baru (zraven cerkve sv. Mihaela in osnovne šole v Šmihelu). KONČNA TOČKA: Mozirska koča (1.360 mnv)

TEŽAVNOST: srednje zahtevna planinska pot, označena z markacijami

VIŠINSKA RAZLIKA: 597.6 m

PREDVIDEN ČAS HOJE: 2 h 10 min

PRIPOROČENA OPREMA: planinski čevlji

KULINARIKA NA/OB POTI: Mozirska koča

ZNAMENITOSTI IN DOŽIVETJA OB POTI/V BLIŽINI: Stare visokogorske kmetije, Krčmanska peč, skalovje Požganija, planšarija Planica, spomenik štirim padlim borcem, cerkev Sv. Radegunde, Klemenakova klop

NASTANITVE V BLIŽINI: Mozirska koča, Wellness hotel Montis

Opis poti

Markirana pot se začne za osnovno šolo in skozi ‘Pekel’ pripelje do asfaltiranega križišča, kjer zavijete levo na cesto proti kmetiji Jesevnik. Po približno 300 m na križišču zavijete desno proti kmetiji Verbuč. Po cesti navzgor nadaljujte pot do bližnje kapelice, ki stoji ob domačiji Verbuč. Pri kapelici pot zavije levo na kolovoz, nekaj minut vodi po ravnini, potem pa se začne vzpenjati.

Gozdni kolovoz vodi do in prečka asfaltirano cesto za Golte. Po prečenju ceste teče pot po travniškem kolovozu mimo kapelice do Gostečnikove domačije (Rajski kotiček Gosteče). Od  tam  se na vzhodu vidi skalovje Požganija, na levi pa je razgled na Zgornjo Savinjsko dolino in  Menino planino. Ob Gostečnikovi domačiji pripelje pot na razpotje planinskih poti, tik nad domačijo.

Ob poti stoji granitni spomenik štirim padlim borcem, ki so umrli v boju proti okupatorju 2. julija 1944. Pot se po ravnici nadaljuje v hrib, mimo zapuščene Jugove domačije. Markacije pripeljejo na planšarijo Planica, kjer si je mogoče na klopici ob poti nekoliko spočiti in uživati v razgledu na Mozirje. Za Planšarijo prestopite leso in stopite na cesto, ki pelje na Golte. Nekaj minut se pot nadaljuje po asfaltirani cesti, nato na mestu označenem z markacijo, zavije desno v gozd. Po približno pol ure hoje pripelje neposredno do Mozirske koče.